Wingene viert één jaar Contactpunt 1750

Exact een jaar geleden lanceerde de gemeente Wingene Contactpunt 1750. Eén nummer waar je zowel fysiek, telefonisch als digitaal terecht kan. Na een jaar kan de gemeente tevreden vaststellen dat het Contactpunt 1750 zich ontpopt heeft tot hét centrale aanspreekpunt voor de inwoners.

Eén nummer, talloze mogelijkheden

Grotere bereikbaarheid via verschillende kanalen, op maat van de inwoner. Dat was het doel. Het begon als een ambitieuze uitbreiding van de dienstverlening, ondertussen is het Contactpunt 1750 voor veel Wingenaren een begrip. Of je nu persoonlijk contact verkiest, snel online zaken wilt regelen, of op zoek bent naar informatie vanuit je luie zetel, inwoners kiezen zelf welk kanaal voor hen op dat moment het beste werkt. Whatsapp, telefoon, chat, mail, fysiek onthaal in het gemeentehuis, of digitaal via de website of de Wingene-app, de keuze is aan de inwoners.

Met ruim 11.000 bezoekers, meer dan 14.000 telefonische oproepen, en 2.600 meldingen heeft het Contactpunt 1750 een indrukwekkend eerste jaar achter de rug.

Efficiënte verwerking

Niet elke vraag, melding of suggestie kan uiteraard onmiddellijk beantwoord of behandeld worden. Maar met de introductie van 1750 wordt de registratie en opvolging van alle interacties maximaal gestroomlijnd. Wingene streeft dus niet alleen naar een vraaggerichte dienstverlening, maar ook naar een efficiënte verwerking van meldingen, klachten, suggesties en vragen.

Naast efficiëntie, staat ook een persoonlijke benadering centraal. Zo werden bijvoorbeeld een groot deel van de afspraken bij Dienst Burgerzaken gemaakt door de onthaalmedewerkers van 1750, hoewel inwoners dat zelf kunnen via de website.

Elise De Baets, medewerker van het Contactpunt 1750, merkt dat inwoners tevreden zijn: “Het feit dat het Contactpunt 1750 zo goed draait, toont aan hoezeer mensen deze extra dienstverlening nodig hadden. Het is geweldig om te zien dat we echt een verschil maken.”

De positieve evaluatie van 1750 door het gemeentebestuur, wordt bevestigd door een recente bevraging bij het Wingense inwonerspanel. Het centraal onthaal krijgt er een zeer mooie score van 8.47/10. De panelleden geven aan de medewerkers als klantvriendelijk en deskundig te ervaren. En 79% van wie een melding deed via één van de beschikbare kanalen, geeft aan tevreden te zijn over de afhandeling. Het volledige rapport kan nagelezen worden via www.wingene.be/inwonerspanel.

We blijven inzetten op dienstverlening

Terwijl Wingene terugblikt op het eerste jaar van Contactpunt 1750, kijkt schepen Warnez vol vertrouwen naar de toekomst: “We zijn tevreden dat 1750 geapprecieerd worden door onze inwoners, maar we zijn pas begonnen. Het doel is om dé referentie te worden voor alle vragen en suggesties in en over Wingene. We blijven streven naar uitmuntendheid in onze dienstverlening.”

Prijs winnen? Hou de volgende Info in de gaten!

Naar aanleiding van het eenjarig bestaan van 1750, maak je binnenkort kans op een leuke prijs. Inwoners die willen kans maken, houden hiervoor best het eerstvolgende infomagazine in de gaten. Die valt eind december bij alle inwoners in de bus. Ook wie binnenkort langskomt in het gemeentehuis, krijgt een kleine attentie.

____________________________________________________

Meer info? Surf naar 1750.wingene.be – Mail 1750@wingene.be – Bel 1750 – Whatsapp via 051 65 00 60

Gerelateerd nieuws

Onderwijs

West-Vlaamse scholen smeken om extra bouw- en huurkansen

“Verschillende scholen hebben dringend nood aan extra leslokalen. Ik roep de minister op om een nieuwe ‘oproep huursubsidies’ te lanceren. Onze kinderen verdienen eigentijdse leslokalen, om zo de kwaliteit van ons onderwijs te verbeteren”, zegt Vlaams parlementslid Brecht Warnez die hierover vragen stelde aan minister Demir (N-VA).

Wingene

Meer dan 400 bomen voor de gemeentelijke bomenactie

Afgelopen weekend haalden inwoners van Wingene maar liefst 348 loof- en fruitbomen op tijdens de gemeentelijke groepsaankoop. Ook landbouwers deden enthousiast mee en bestelden zo’n 60 knotwilgen. “Dankzij de gemeentelijke subsidie kon elk gezin maximaal vijf bomen aankopen voor slechts 7,5 tot 15 euro per boom. Deze bomen worden geplant in tuinen en dragen zo bij aan de vergroening van onze dorpskernen en wijken. Er waren ook gratis knotwilgen die gemakkelijker worden aangeplant in het buitengebied,” zeggen schepenen Brecht Warnez en Stefaan Verhelle.

Cultuur

Wingene herbeleeft de jaren ’40 met uniek bevrijdingsfeest

Op zaterdag 7 september om 19 uur organiseert Woestijnzwijn in samenwerking met de gemeente Wingene het bevrijdingsfeest. Hét hoogtepunt van een hele reeks activiteiten rond ‘Wingene Bevrijd’, waarmee de bevrijding door de Poolse troepen aan het einde van het Tweede Wereldoorlog herdacht wordt. “Feestzaal de Verrekijker wordt voor één avond omgetoverd tot een sfeervol stadsplein uit de jaren 40. Live band Radio Modern brengt hits uit de jaren ’40 en ’50, er is een dansinitiatie lindy hop tot jive, een heerlijk nostalgisch menu wordt je voorgeschoteld…”, vertellen schepen van Cultuur Brecht Warnez en Peter Detavernier en Stijn Verkinderen van Woestijnzwijn. Een complete ervaring voor slechts € 25, schrijf je snel in via www.wingene.be/bevrijdingsfeest! Inschrijven kan tot en met vrijdag 6 september.