Eén nummer, talloze mogelijkheden
Grotere bereikbaarheid via verschillende kanalen, op maat van de inwoner. Dat was het doel. Het begon als een ambitieuze uitbreiding van de dienstverlening, ondertussen is het Contactpunt 1750 voor veel Wingenaren een begrip. Of je nu persoonlijk contact verkiest, snel online zaken wilt regelen, of op zoek bent naar informatie vanuit je luie zetel, inwoners kiezen zelf welk kanaal voor hen op dat moment het beste werkt. Whatsapp, telefoon, chat, mail, fysiek onthaal in het gemeentehuis, of digitaal via de website of de Wingene-app, de keuze is aan de inwoners.
Met ruim 11.000 bezoekers, meer dan 14.000 telefonische oproepen, en 2.600 meldingen heeft het Contactpunt 1750 een indrukwekkend eerste jaar achter de rug.
Efficiënte verwerking
Niet elke vraag, melding of suggestie kan uiteraard onmiddellijk beantwoord of behandeld worden. Maar met de introductie van 1750 wordt de registratie en opvolging van alle interacties maximaal gestroomlijnd. Wingene streeft dus niet alleen naar een vraaggerichte dienstverlening, maar ook naar een efficiënte verwerking van meldingen, klachten, suggesties en vragen.
Naast efficiëntie, staat ook een persoonlijke benadering centraal. Zo werden bijvoorbeeld een groot deel van de afspraken bij Dienst Burgerzaken gemaakt door de onthaalmedewerkers van 1750, hoewel inwoners dat zelf kunnen via de website.
Elise De Baets, medewerker van het Contactpunt 1750, merkt dat inwoners tevreden zijn: “Het feit dat het Contactpunt 1750 zo goed draait, toont aan hoezeer mensen deze extra dienstverlening nodig hadden. Het is geweldig om te zien dat we echt een verschil maken.”
De positieve evaluatie van 1750 door het gemeentebestuur, wordt bevestigd door een recente bevraging bij het Wingense inwonerspanel. Het centraal onthaal krijgt er een zeer mooie score van 8.47/10. De panelleden geven aan de medewerkers als klantvriendelijk en deskundig te ervaren. En 79% van wie een melding deed via één van de beschikbare kanalen, geeft aan tevreden te zijn over de afhandeling. Het volledige rapport kan nagelezen worden via www.wingene.be/inwonerspanel.
We blijven inzetten op dienstverlening
Terwijl Wingene terugblikt op het eerste jaar van Contactpunt 1750, kijkt schepen Warnez vol vertrouwen naar de toekomst: “We zijn tevreden dat 1750 geapprecieerd worden door onze inwoners, maar we zijn pas begonnen. Het doel is om dé referentie te worden voor alle vragen en suggesties in en over Wingene. We blijven streven naar uitmuntendheid in onze dienstverlening.”
Prijs winnen? Hou de volgende Info in de gaten!
Naar aanleiding van het eenjarig bestaan van 1750, maak je binnenkort kans op een leuke prijs. Inwoners die willen kans maken, houden hiervoor best het eerstvolgende infomagazine in de gaten. Die valt eind december bij alle inwoners in de bus. Ook wie binnenkort langskomt in het gemeentehuis, krijgt een kleine attentie.
____________________________________________________
Meer info? Surf naar 1750.wingene.be – Mail 1750@wingene.be – Bel 1750 – Whatsapp via 051 65 00 60