Een nieuwe stap in de rebranding
Na de lancering van de vernieuwde website begin januari, wordt met het nieuwe infomagazine opnieuw een belangrijke stap gezet in de rebranding van de gemeentelijke communicatie.
De lezer mag zich niet alleen verwachten aan een vernieuwde ‘look’, maar ook aan een volledig nieuw concept waar ruimte is voor échte verhalen van échte mensen. Dit magazine wil een verbindende rol spelen tussen alle inwoners van onze nieuwe gemeente.
Burgemeester Lieven Huys: “Naast praktische informatie over onze dienstverlening, initiatieven en werken, maken we ruimte voor échte verhalen van échte mensen. Want het zijn die verhalen die onze gemeente kleur geven. Met een frisse en moderne aanpak brengen we een mix van boeiende interviews, achtergrondartikels en nieuws. We hopen dat dit magazine inspireert, informeert en verbindt.”
UiT-magazine: vrije tijd in de kijker
Midden februari valt er ook een gloednieuw UiT-magazine in alle bussen. Dit wordt een belevingsmagazine dat inwoners en bezoekers inspireert met activiteiten, tips en een uitneembare kalender. Net zoals het nieuwe infomagazine, zal ook het UiT-magazine vijf keer per jaar verschijnen. Beide magazines wisselen elkaar af.
“Waar het infomagazine focust op informeren en verbinding, zet het UiT-magazine volop in op beleving. Het wordt een platform waar lokale verenigingen en organisatoren hun activiteiten kunnen promoten. Op die manier willen we hen ook versterken en ondersteunen”, stelt schepen van Communicatie Brecht Warnez.
Verenigingen die hun activiteiten graag in het nieuwe UiT-magazine zien verschijnen, geven hun activiteit best steeds in via www.uitdatabank.be. Een overzicht met alle deadlines vind je op www.wingene.be/uit.