Nieuw evenementenloket begeleidt verenigingen

Geluidsnormen, herbruikbare bekers, veiligheid … Bij de organisatie van een evenement komt heel wat bij kijken. Dankzij het nieuwe digitale evenementenloket verliezen organisatoren voortaan niets meer uit het oog! Het loket wordt ondersteund door het gebruiksvriendelijke platform Eaglebe. “Wil je een evenement organiseren in Wingene? Dan kan je op www.wingene.be/organiseren terecht voor alle info rond het organiseren en het aanvragen van jouw evenement”, vertelt burgemeester Lieven Huys. “Op dinsdagavond 12 maart kregen onze verenigingen het gloednieuwe platform in primeur te zien tijdens een infoavond!”

Vlottere en efficiëntere verwerking van aanvragen


“Op het platform Eaglebe kan je als organisator terecht om jouw evenement van A tot Z aan te vragen. Hiermee gaan we voor een vlottere en efficiëntere verwerking van jouw aanvraag”, vertelt schepen van Feestelijkheden, Ann Mesure. Sommige zaken kan je niet rechtstreeks aanvragen in Eaglebe, bijvoorbeeld het reserveren van materialen. Daarvoor kan je nog steeds terecht op ons reservatieplatform (reservaties.wingene.be).

“Het grote voordeel van het evenementenloket is dat je aan al deze stappen herinnerd wordt en correct wordt doorverwezen. Als organisator kan je op die manier niets meer vergeten en vereenvoudigt het aanvraagproces. Het is voor verenigingen al vaak ingewikkeld genoeg. Dat wordt nu gemakkelijker”, verduidelijkt schepen van Cultuur en administratieve vereenvoudiging, Brecht Warnez.

Het nieuwe evenementenloket werd enthousiast onthaald door de verenigingen tijdens de infosessie op 12 maart. “Ze kregen de mogelijkheid om het loket uit te testen, vragen te stellen en kregen een leuke goodiebag met o.a. een handige infobrochure om hen op weg te helpen”, zegt schepen van Jeugd en Sport, Jens Danneels.

Alle info op gemeentelijke website

Naar aanleiding van het nieuwe evenementenloket, werd de gemeentelijke website geüpdatet. Alle informatie voor organisatoren is terug te vinden op www.wingene.be/organiseren. Heb je vragen of problemen bij het invullen van jouw aanvraag? Dan kan je terecht bij het Vrijetijdspunt via vrijetijdspunt@wingene.be of 051 65 04 40.

Gerelateerd nieuws

Milieu

Bijna 300 Wingense gezinnen bezoeken thermoloket

De gemeente Wingene wil haar gezinnen en ondernemers ondersteunen bij het voorkomen van energieverspilling. In de gemeenteraad van 25 maart vroeg raadslid Stefaan Verhelle meer over de resultaten van de thermocar. Schepen van milieu en klimaat, Brecht Warnez, kon alvast meegeven dat 300 gezinnen het thermoloket bezochten. In geen enkele gemeente is de respons zo groot als in Wingene.

Binnenlands Bestuur

Vlaams Parlement luistert naar burgers over geplande fusies

In de commissie Binnenlands Bestuur stond de bespreking van 13 fusiedecreten op de agenda. Het zijn allen vrijwillige fusies, aangevraagd door de gemeenteraden van de fusionerende gemeenten. “Fusies raken aan de identiteit van de inwoners. Ik ben tevreden dat we in het parlement luisteren naar de vragen en zorgen van burgers”, zegt Vlaams parlementslid Brecht Warnez (cd&v).

Cultuur

Bib Wingene viert Jeugdboekenmaand

Lezingen van jeugdauteurs, klasbezoeken met VR-brillen, extra animatie in thema ‘sport & spel’ … “Onze bib bruist van leven tijdens de Jeugdboekenmaand”, vertelt Brecht Warnez, schepen van Bibliotheek. “Op zondagochtend 24 maart maken we het tussen 10 en 12 uur extra gezellig met leuke kinderanimatie van reizend speeltheater Kip van Troje. Iedereen is welkom!”