Vlottere en efficiëntere verwerking van aanvragen
“Op het platform Eaglebe kan je als organisator terecht om jouw evenement van A tot Z aan te vragen. Hiermee gaan we voor een vlottere en efficiëntere verwerking van jouw aanvraag”, vertelt schepen van Feestelijkheden, Ann Mesure. Sommige zaken kan je niet rechtstreeks aanvragen in Eaglebe, bijvoorbeeld het reserveren van materialen. Daarvoor kan je nog steeds terecht op ons reservatieplatform (reservaties.wingene.be).
“Het grote voordeel van het evenementenloket is dat je aan al deze stappen herinnerd wordt en correct wordt doorverwezen. Als organisator kan je op die manier niets meer vergeten en vereenvoudigt het aanvraagproces. Het is voor verenigingen al vaak ingewikkeld genoeg. Dat wordt nu gemakkelijker”, verduidelijkt schepen van Cultuur en administratieve vereenvoudiging, Brecht Warnez.
Het nieuwe evenementenloket werd enthousiast onthaald door de verenigingen tijdens de infosessie op 12 maart. “Ze kregen de mogelijkheid om het loket uit te testen, vragen te stellen en kregen een leuke goodiebag met o.a. een handige infobrochure om hen op weg te helpen”, zegt schepen van Jeugd en Sport, Jens Danneels.
Alle info op gemeentelijke website
Naar aanleiding van het nieuwe evenementenloket, werd de gemeentelijke website geüpdatet. Alle informatie voor organisatoren is terug te vinden op www.wingene.be/organiseren. Heb je vragen of problemen bij het invullen van jouw aanvraag? Dan kan je terecht bij het Vrijetijdspunt via vrijetijdspunt@wingene.be of 051 65 04 40.