Lancering Contactpunt 1750: Meer dan een nummer!

Een put in de weg melden? Een afspraak maken? Of een suggestie om de dienstverlening van de gemeente Wingene te verbeteren? Vanaf nu doe je dat via ‘1750’. Hét centrale Contactpunt van de gemeente dat zowel fysiek, telefonisch als digitaal bereikbaar is. “We merken dat het voor inwoners nog niet altijd even duidelijk is waar ze terecht kunnen met hun vragen of meldingen. We gaan dat nu eenvoudiger maken via het Contactpunt 1750 waar iedereen terecht kan”, vertelt schepen van Dienstverlening Brecht Warnez.

Onze dienstverlening is in volle evolutie. In juni werd de reservatiedienst omgedoopt tot het nieuwe Vrijetijdspunt, waar burgers en verenigingen terecht kunnen voor alle vragen rond het vrijetijdsaanbod in Wingene. Halverwege september werd de gloednieuwe Wingene-app gelanceerd en er wordt blijvend ingezet op digitalisering. Twee jaar geleden werden ook de openingsuren van het gemeentehuis al verruimd met een laatavondopening op dinsdag. En nu introduceren we ook 1750, één uniek nummer voor al je vragen!

Hoe, waar en wanneer jij wil

Kom je graag langs of handel je liever snel zelf je zaken online af? Als inwoner van Wingene kies je voortaan zelf wat voor jou het beste werkt. 1750 staat voor een grotere bereikbaarheid via verschillende kanalen, op maat van de inwoner.

Het nieuwe Contactpunt 1750 is bereikbaar via Whatsapp, telefoon, chat, mail, Facebook of via het fysiek onthaal in het gemeentehuis. Ook via 1750.wingene.be of via de Wingene-app kan je aan de slag. “Warme en mensgerichte contacten staan centraal, of je nu thuis vanuit je zetel informatie nodig hebt of liever langskomt in het gemeentehuis. We willen dat iedereen zich thuis voelt in onze gemeente en dat betekent dat we als bestuur aanspreekbaar zijn voor iedereen. 24 op 24 uur, 7 dagen op 7 kan je een afspraak maken, een melding doorgeven of een suggestie doen., zegt schepen Brecht Warnez. 1750 is dus meer dan een nummer, maar wel handig om te onthouden!

Nieuwe visie op dienstverlening

Het nieuwe Contactpunt sluit aan bij de beleidskeuze om sterk in te zetten op een verbeterde dienstverlening. De gemeente zet de burger centraal, waarbij ingezet wordt op een efficiënte en professionele opvolging van alle meldingen, vragen, suggesties en klachten. Dat gebeurt vanaf nu via een efficiënt systeem voor de registratie en opvolging van alle meldingen, klachten, suggesties en vragen. Want iedereen heeft recht op uitstekende dienstverlening.

Nieuwe onthaalbalie

Tijdens de openingsuren worden bezoekers in het gemeentehuis vanaf nu verwelkomd aan het onthaal. De onthaalmedewerkers staan zowel online, telefonisch als fysiek klaar om de inwoner verder te helpen. Ook voor het opvragen van attesten en akten, het afhalen van een rijbewijs of reispas of het aankopen van een Wingenebon, kan je bij hen terecht. Kan je niet geholpen worden aan het onthaal? Dan verwijzen de medewerkers je door naar de juiste dienst of medewerker. Zo hoef je als inwoner niet meer zelf uitzoeken bij wie je precies moet zijn.

Schepen van Dienstverlening Brecht Warnez voegt toe: “1750 moet dé referentie worden voor alle vragen, meldingen en suggesties voor en over Wingene. Alles wat binnenkomt wordt bovendien verwerkt in een gloednieuw systeem, wat de behandeling moet vergemakkelijken. Hoe lang het duurt vooraleer een vraag of melding afgehandeld kan worden, dat is uiteraard afhankelijk van de complexiteit van de vraag.”

Gerelateerd nieuws

Milieu

Al 800 extra bomen dit jaar in Wingene

De gemeente Wingene wil tegen 2030 1 extra boom per inwoner realiseren en dat buiten bosgebieden. Op die manier kan de dorpskern vergroend worden.

Wingene

Gemeente Wingene maakt inwoners wegwijs in digitale wereld

‘Spreek jij al digitaal?’ Dat is de vraag die de gemeente Wingene aan haar inwoners stelt. “We willen als gemeente de digitale vaardigheden van onze burgers versterken”, zeggen schepenen Tom Braet en Brecht Warnez. “Zo kan elke inwoner die dat wil, deelnemen aan de digitale maatschappij.” In het najaar kunnen inwoners bij de gemeente onder andere terecht voor gratis digihulp en digilessen.

Wingene

Nieuwe digiborden verhelderen straatcommunicatie

In augustus onthulde de gemeente Wingene met trots de splinternieuwe digiborden bij het gemeentehuis in Wingene en op de Markt in Zwevezele. Op de digiborden verschijnen activiteiten, evenementen, campagnes en acties die in de gemeente plaatsvinden en georganiseerd worden door de gemeente of door verenigingen.
“Op die manier ondersteunen we onze verenigingen op een effectieve en goedkope manier. Elke erkende Wingense vereniging kan via de digiborden gratis hun evenement communiceren met duizenden voorbijgangers. Of het nu gaat om culturele evenementen, sportactiviteiten of andere bijeenkomsten, de digiborden zijn beschikbaar om de initiatieven die voor het brede publiek georganiseerd worden onder de aandacht te brengen”, vertelt schepen van Communicatie Brecht Warnez.