Onze dienstverlening is in volle evolutie. In juni werd de reservatiedienst omgedoopt tot het nieuwe Vrijetijdspunt, waar burgers en verenigingen terecht kunnen voor alle vragen rond het vrijetijdsaanbod in Wingene. Halverwege september werd de gloednieuwe Wingene-app gelanceerd en er wordt blijvend ingezet op digitalisering. Twee jaar geleden werden ook de openingsuren van het gemeentehuis al verruimd met een laatavondopening op dinsdag. En nu introduceren we ook 1750, één uniek nummer voor al je vragen!
Hoe, waar en wanneer jij wil
Kom je graag langs of handel je liever snel zelf je zaken online af? Als inwoner van Wingene kies je voortaan zelf wat voor jou het beste werkt. 1750 staat voor een grotere bereikbaarheid via verschillende kanalen, op maat van de inwoner.
Het nieuwe Contactpunt 1750 is bereikbaar via Whatsapp, telefoon, chat, mail, Facebook of via het fysiek onthaal in het gemeentehuis. Ook via 1750.wingene.be of via de Wingene-app kan je aan de slag. “Warme en mensgerichte contacten staan centraal, of je nu thuis vanuit je zetel informatie nodig hebt of liever langskomt in het gemeentehuis. We willen dat iedereen zich thuis voelt in onze gemeente en dat betekent dat we als bestuur aanspreekbaar zijn voor iedereen. 24 op 24 uur, 7 dagen op 7 kan je een afspraak maken, een melding doorgeven of een suggestie doen.”, zegt schepen Brecht Warnez. 1750 is dus meer dan een nummer, maar wel handig om te onthouden!
Nieuwe visie op dienstverlening
Het nieuwe Contactpunt sluit aan bij de beleidskeuze om sterk in te zetten op een verbeterde dienstverlening. De gemeente zet de burger centraal, waarbij ingezet wordt op een efficiënte en professionele opvolging van alle meldingen, vragen, suggesties en klachten. Dat gebeurt vanaf nu via een efficiënt systeem voor de registratie en opvolging van alle meldingen, klachten, suggesties en vragen. Want iedereen heeft recht op uitstekende dienstverlening.
Nieuwe onthaalbalie
Tijdens de openingsuren worden bezoekers in het gemeentehuis vanaf nu verwelkomd aan het onthaal. De onthaalmedewerkers staan zowel online, telefonisch als fysiek klaar om de inwoner verder te helpen. Ook voor het opvragen van attesten en akten, het afhalen van een rijbewijs of reispas of het aankopen van een Wingenebon, kan je bij hen terecht. Kan je niet geholpen worden aan het onthaal? Dan verwijzen de medewerkers je door naar de juiste dienst of medewerker. Zo hoef je als inwoner niet meer zelf uitzoeken bij wie je precies moet zijn.
Schepen van Dienstverlening Brecht Warnez voegt toe: “1750 moet dé referentie worden voor alle vragen, meldingen en suggesties voor en over Wingene. Alles wat binnenkomt wordt bovendien verwerkt in een gloednieuw systeem, wat de behandeling moet vergemakkelijken. Hoe lang het duurt vooraleer een vraag of melding afgehandeld kan worden, dat is uiteraard afhankelijk van de complexiteit van de vraag.”