Vloerstickers, affiches, afgebakende wachtruimtes, plexiglas voor de loketten, een digitaal afsprakensysteem, … De gemeente Wingene laat niets aan het toeval over. De afgelopen weken bleef de gemeente vlot bereikbaar via de infolijn corona en de inwoners konden er ook terecht voor prioritaire dienstverlening.
“Vanaf 4 mei starten we onze volledige dienstverlening terug op”, zegt schepen Brecht Warnez. “We verwachten dus meer vragen en ook meer bezoekers over de vloer. Het is aan ons als gemeente om ervoor te zorgen dat dit vlot en veilig verloopt.”
Op afspraak
Tijdens de eerste fase kan je in het gemeentehuis en bij het sociaal huis enkel op afspraak terecht. Zo worden lange wachtrijen vermeden en blijft de nodige afstand van 1,5 meter tussen iedereen gegarandeerd.
“Achter de schermen bereiden we ook al de volgende stappen voor”, licht schepen Brecht Warnez toe. “Van zodra het veilig en organisatorisch kan, heropenen we de deuren volledig.”
Digitaal loket
“Dit is het perfecte moment om ons digitaal loket in de verf te zetten”, benadrukt schepen Brecht Warnez.
Een adreswijziging, een afschrift opvragen van een geboorteakte, … Dat kan bij de gemeente gewoon digitaal via www.wingene.be/eloket. “De afgelopen jaren hebben we sterk ingezet op digitalisering. Daar plukken we nu de vruchten van. De komende jaren gaan we onze gebruiksvriendelijke digitale dienstverlening nog verder uitbouwen.”
Praktisch
Een afspraak maken voor een van de themabalies burgerzaken, ruimte, vrije tijd of sociaal huis kan via www.wingene.be/afspraken. Dit kan ook telefonisch, via het algemeen nummer 051 65 00 70, of door te mailen naar de bevoegde dienst. Geen idee waar je moet zijn? Dan kan je steeds mailen naar onthaal@wingene.be.